Siapa Kekasih Anak Sulung Dato Sosilawati Lawiya?

20:42 1 Comments A+ a-


KUALA LUMPUR: Hubungan Erni Dekritawati Yuliana Buhari, 25, anak kepada jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dengan penyampai berita Bernama TV, Zulkifli Bujang, 32, dilihat ramai bagai merpati dua sejoli, seolah-olah menggambarkan dua insan yang hangat bercinta. 
Malah, Rita juga sering dilihat bersama Zul iaitu ketika ke pejabat Nouvelles Visages (NV) di Kampung Baru serta kediamannya di Taman Harmonis, Gombak.


Namun, seolah-olah sepakat, kedua-duanya mendakwa hubungan mereka tidak lebih sebagai kawan.



Menurut Rita, dia mengenali Zul sejak lebih 10 tahun lalu kerana pemuda itu pernah bekerja dengan ibunya sebagai pegawai perhubungan awam.

“Zul pernah bekerja dengan emak Rita. Rita kenal dia ketika masih bersekolah lagi. Rita memang rapat dengan kakitangan emak. Kebetulan apabila kejadian ini berlaku (kes pembunuhan itu), Zul datang menziarah,” katanya.

Tidak menafikan mereka sering berhubung sebagai rakan, Rita menegaskan, mereka sememangnya tiada hubungan istimewa seperti disangkakan.


Mengulas mengenai kemesraan mereka berdua sewaktu Rita diwawancara di konti, gadis itu berkata, ketika diajukan beberapa soalan oleh deejay bertugas, dia gementar kerana pertama kali ke udara.

“Saya tidak pernah ke udara selama ini. Jadi, waktu itu saya terlalu gementar hingga tidak mampu menjawab soalan.

“Mujur Zul yang berpengalaman dalam bidang penyiaran ada di situ dan tolong mengingatkan serta memberi panduan kepada saya,” katanya.

Anak sulung pengasas empayar kecantikan NV itu berkata, tiada apa yang perlu diperbesarkan kerana Zul rapat dengan ibunya, malah baik dengan semua ahli keluarganya.

“Saya tak mahu gosip itu mengganggu hubungan kami. Nanti jadi tak seronok kerana kami cuma kawan. Saya berterima kasih kepada Zul kerana banyak membantu,” katanya yang kini mengambil alih tanggungjawab menguruskan empayar perniagaan ibunya.

Ditanya sama ada dia sudah berpunya, sambil ketawa Rita berkata: “Saya masih single.” Sementara itu, Zul ketika diminta memberi reaksi mengenai hubungan mesranya dengan Rita berkata, perkara itu hanya andaian orang.

Dalam perbualan menerusi Yahoo Messenger, dia berkata, sekarang bukan masa sesuai untuk membicarakan perkara itu kerana Rita dan keluarga masih bersedih dengan kejadian yang menimpa ibunya.

“Rasanya kita patut memberi ruang kepada Rita dan keluarga serta adik-beradiknya untuk menyelesaikan kes ibu mereka terlebih dulu. Lebih-lebih lagi dia kini menstruktur semula syarikat. Tanggungjawabnya besar ketika ini,” katanya.

Menjawab sama ada dia ‘panas telinga’ mendengar gosip hubungannya dengan Rita, Zul berkata, setakat ini dia tidak mendengar cerita itu di telinga sendiri dan tahu apa yang dia lakukan.

“Saya sudah berbincang dengan Rita, soal jodoh, hidup dan mati itu ketentuan Allah. Kalau kami ada jodoh, insya-Allah. Kalau kami belum masih ada jodoh hendak buat macam mana. Kami memang rapat, jadi diharap jangan ada spekulasi yang bukan-bukan,” katanya.

Menurutnya, apa dilakukannya selama ini ikhlas iaitu atas dasar kawan.

“Saya sentiasa bersama Datuk Sosilawati selama ini dalam memberi khidmat nasihat daripada segi media dan promosi syarikat. Dia menjadikan saya sebagai konsultan NV sejak lebih 10 tahun lalu.

“Jadi saya memang rapat dengan keluarganya, termasuk semua adik-beradik Rita,” katanya yang berkhidmat dengan Sosilawati sejak 1997.


source: Harian Metro


1 comments:

Write comments
echah mashuri
AUTHOR
2 October 2010 at 19:17 delete

kalo kapel btol pn diaorg mmg nmpk serasi:)

Reply
avatar