Terima Kasih Irine Nadia Marcello

22:55 9 Comments A+ a-

Assalamualaikum, peace be upon you... Firstly nak ucapkan terima kasih kepada pemilik blog Irine Nadia Marcello yang sudi share Link blog kucing aku di posting terbaru beliau. Kepada rakan-rakan blogger, aku nak minta maaf kalau aku tak sempat nak balas blogwalking dan komen. Semester ni aku agak busy untuk mencari tempat practical dan aku ada repeat subject yang aku gagal semester lepas (Electrocmagnetic Field Theory). Jika seorang kaunselor yang bagus akan menjadi pendengar yang setia, aku pula sebagai seorang blogger cuba menjadi pembaca yang setia. So, don't worry o.k!

Semester ni aku mulakan kehidupan di kampus baru UMP, yang terletak di Pekan, Pahang. Walaupun agak membosankan tinggal di kampus baru (kerana kekurangan fasaliti) namun ianya berbaloi kerana sekurang-kurangnya dapat menjimatkan banyak masa daripada berulang-alik dari kampus utama di Gambang.  Berita gembira juga sebenarnya apabila gelanggang futsal disini sangat mudah dibooking terutama pada waktu malam.

Si Bulat

Si kelabu

Sewaktu di kampus Gambang aku dan Taufiq berkongsi membela kelabu dan bulat, tetapi  sekarang  di kampus baru, aku tidak lagi membela kucing kerana bilik aku terletak di aras dua. Aku tinggalkan mereka di bawah jagaan Taufiq. So, Taufiq, thanx 4 take care kelabu and bulat.

Sejak akhir-akhir ni ramai yang share video orang bunuh kucing kat dalam facebook (kebanyakannya video dari barat). Aku tak larat nak tengok video macam tu sampai habis. Ade kucing kena bakar hidup-hidup, kene pijak dengan kasut tumit tinggi.  Aku juga pernah lihat video seekor musang kena siat kulit hidup-hidup. Aku tak faham kenape diorang sanggup buat macam tu. Harap-harap, Taylor Swift tak terlibat la dengan benda-benda camtu.

Actually aku memang suke dengan perempuan yang sayang kucing, sebab tu ade peribahasa yang berbunyi, "Biar perempuan secantik Taylor Swift, akan ku reject jika menzalimi kucing".  Ok, aku tamatkan disini. Salam Ukkhuwah. Kalau ada masa jemput singgah ke Blog Nadia Marcello. Popular dia ni. Kalah Si Ben Ashaari tu.

9 comments

Write comments
jackieKOH
AUTHOR
22 January 2011 at 00:56 delete

hoho..jelez2..haha

kat utp byk je kucing..haha..xlarat nak jaga..ari2 dorang mkn kfc..

Blog Aku : ..::jacKsky.reaCHing da' sKy wITh tSuBasA::..

Reply
avatar
Radin87
AUTHOR
22 January 2011 at 05:55 delete

haha.. owh, kucing tu ada nama rupanya. hehe.. aku ingat diorang tumpang gitu2 jer. hehe.
makanan kucing nanti camner? taufiq yg beli ke?

Reply
avatar
Indah Mulya
AUTHOR
23 January 2011 at 19:26 delete

heran kan cmne lah manusia sanggup nk zalimi kucing yg comel2 je..huhu..sungguh la innocent kucing ni..mmg pndai dorang jaga ati tuan2..sedes tgk yg kne langgar kt jalan..tak sanggup lah tgk..huhu

Reply
avatar
Shiela Latif
AUTHOR
25 January 2011 at 08:04 delete

peminat kucing nie biasanyer orang2 yang penyabar..huhu

Reply
avatar
...
AUTHOR
26 January 2011 at 01:05 delete

as salam..
peminat kucing :)
kiranya dua ekor kucing tu sekarang dah ber'tuan' baru la ya?

rasa gmarah bile lihat haiwan-haiwan diperlakukan sebegitu rupa..
memnag begitu la lumrah manusia akhir zaman..semakin ramai yang akan berkelakuan seperti yakjuj dan makjuj..

apa yang berlaku dalam hidup, semuanya adalah ujian dari-Nya.. jangan kita rasa yang boleh mendatangkan syirik dalam diri..yang penting, banyakkan bersabar..

wahh.malam-malam main futsal.saya suka main bola lisut.kalau homerun, memang seronok.sebab malam.huhu

Reply
avatar
::fadxieza::
AUTHOR
27 January 2011 at 07:34 delete

amboi..irine cite pasal blog ko..
bagus..
femes r lpas ni..hehe

Reply
avatar
7 February 2011 at 17:45 delete

hehe, kucing pun pandai pose;) lucu, gebu pluss comel...

Reply
avatar
alexa yussida
AUTHOR
11 February 2011 at 15:26 delete

kucing kt umh mnjaa bila nak makannnnn jaaa..kalo dah knyang,ignoree je bila org pnggil die..huhu

Reply
avatar