Tony Fernandes Terima Anugerah Dari Ratu Elizabeth II

18:10 0 Comments A+ a-


Dato' Sri Tony Fernandes dianugerahkan bintang "The Commander of the Order of the British Empire" (CBE) oleh Ratu Elizabeth II sebagai menghargai usahanya mempromosikan ikatan komersial dan pendidikan antara UK dan Malaysia.

Menurut Tony, anugerah itu akan menjadi pemangkin kepada untuk terus mempromosikan usaha mengukuhkan pertalian tersebut. "Saya dengan rendah diri menerima anugerah tersebut dan ingin mengucapkan terima kasih kepada Ratu Elizabeth atas penganugerahan tersebut. Selain pencapaian peribadi, anugerah ini akan menjadi pemangkin untuk meneruskan lagi perhubungan dua hala antara UK dan Malaysia terutamanya dalam bidang perniagaan, budaya dan pendidikan." jelas Tony Fernandes CBE.

Usahawan ikonik itu merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Air Asia dan perintis konglomerat Malaysia, Tune Group, Tune Hotels, Tune Money dan Tune Talk. CBE merupakan anugerah antarabangsa yang kedua diterima oleh Tony di Eropah. Tahun lalu, kerajaan Perancis menganugerahkan gelaran "Officier of the Legion d'honneur", anugerah tertinggi untuk bukan warganegara Perancis bagi mengiktiraf sumbangan beliau dalam industri penerbangan.
source: gua.com