Gambar Baddrol Bakhtiar Jadi Monyet : Tidak Sporting

17:06 4 Comments A+ a-

Inilah Gambar Baddrol Bakhtiar Yang Telah Disuperimpose 

Gara-gara tidak boleh menerima kekalahan pasukan Indonesia pada acara final bola sepak sukan sea, ada penyokong Indonesia yang sanggup mengedit gambar kapten pasukan bawah 23 tahun Malaysia , Baddrol Bakhtiar menjadi seekor monyet.

Tindakan ini seolah-olah cuba menghina rakyat Malaysia dan cuba mencetuskan provokasi di alam maya. Ini sekaligus menunjukkan penyokong Indonesia tidak sporting sekaligus tidak menghormati semangat kesukanan.

Adakah kerana sebuah kemenangan, adab dan sopan sanggup di gadaikan? Sangat memalukan dan tidak mencerminkan budaya Asia. Mungkin juga pemimpin mereka tak menunjukkan contoh yang baik untuk rakyat mereka. Ketika di Final Piala AFF Suzuki pun (Malaysia Menang Waktu Tu), Bapak President juga tidak sporting kerana tidak menyampaikan pingat kepada pasukan Malaysia (padahal tengok sampai habis game tu). Yang sampaikan pingat waktu tu pun menteri olahraga diorang (Malaranggeng kalau x silap nama dia). 

Ok lah, apa-apa pun aku harap, kita sebagai rakyat Malaysia tidak mencetuskan dan melayan sebarang provokasi terhadap rakyat Indonesia, sebab kita sporting OK!!! Lagipun kalau xde Orang Indonesia kat Malaysia ni susah jugak, nanti banyak bangunan tak siap. Nak harapkan Orang Malaysia? mana la mampu nak kerja kuat-kuat jadi buruh binaan kan. Yang jadi mat rempit banyak plak kan....

4 comments

Write comments
ika~~
AUTHOR
23 November 2011 at 19:21 delete

gila jht..
p/s:too bad baddrol xmaen lwn syria smlm.

Reply
avatar
amirah
AUTHOR
23 November 2011 at 19:40 delete

nmpk tak matang btl

Reply
avatar
Raidenovich
AUTHOR
23 November 2011 at 20:56 delete

Tipikal Indons.Semua nak menang,apatah lagi kalau melibatkan Malaysia.

Reply
avatar
nUR_rOsALiNdA
AUTHOR
23 November 2011 at 22:02 delete

Indonesia ni bodoh banyak!!~!

Reply
avatar