Harga Air Kosong RM0.80 di Restoran

21:45 1 Comments A+ a-

Hai, macam-macam la Malaysia ni. Mungkin ni la harga yang perlu dibayar untuk untuk sebuah kemajuan. Baru je terbaca kat paper Berita Harian Online yang ade pengusaha restoran yang mengenakan caj sebanyak  80 sen untuk segelas air kosong.


Aku rase isu ni dah lama ade, cuma baru nak dibangkitkan di surat khabar perdana. Aku selalu je kene caj air kosong/suam  kat restoran mamak, harga 50 sen. Sebenarnya tujuan utama aku order air suam bukanlah untuk berjimat. Tetapi tujuan utama aku adalah untuk menjaga kesihatan. Sebab berdasarkan pembacaan aku di buku-buku dan internet, amalan minum air suam dapat mencegah penyakit atritis gout dan dapat menjaga kesihatan buah pinggang. Lagipun aku memang da biasa minum air kosong. Kat rumah pun minum air kosong jugak.

Tapi pada pendapat aku kalau dah harga air kosong sampai 80 sen tu agak melampau lah. Bukannya pelanggan just minum air kosong jer kat situ. mesti ada order makanan sekali. Apa salahnya bagi free je air kosong tu. Bukannya rugi mana pun. Standard paling kedekut pun orang caj 20 sen je untuk air suam.

Oklah, kalau kita bising-bising kat kedai makan pun x guna jugak. Apa kata kalau kita cari jalan penyelesaian untuk masalah ni.  kita buat camni....

?
?
?
?
?
?
?
?
?
?
?



Bawa je botol air pergi kedai makan. Ha kan senang. Tak yah nak gadoh-gadoh dengan mamak lagi. Tapi pastikan korang beli botol air yang bebas toksik (BPA Free). Ok lah.. babai...

1 comments:

Write comments
Eyka
AUTHOR
4 December 2011 at 22:52 delete

gilaa mahal..*pengsn 234567890 kli..hahaha*

Reply
avatar