Cara Hilangkan Black Screen Windows 7

07:35 4 Comments A+ a-


Salam guys. Pernah x hadapi masalah black screen windows 7 macam kat atas ni. Biasanya masalah black screen  terjadi apabila anda menggunakan OS window 7 yang cetak rompak (Ungenuine) dan anda tidak disable update OS tersebut. Melalui Update yang bersambungan di internet, server windows 7 akan dapat mengesan OS windows 7 yang anda gunakan adalah cetak rompak. Lalu terjadilah black screen. Anda tidak dibenarkan untuk menukar background hitam tersebut dan beberapa function lain turut akan disekat sehinggalah anda memasukkan activation key yang original.

Walau bagaimanapun masalah ini dapat diatasi dengan menggunakan software " REMOVE WAT". Hanya perlu download software di internet dan open (software tersebut tidak perlu diinstall). Software ini merupakan antara software yang popular untuk mengatasi masalah black screen.



Selepas anda klik button "remove wat". Anda akan diminta untuk reboot system komputer anda. Setelah anda reboot, anda akan mendapati masalah black screen selesai. 


Harap tutorial kali ni, sedikit sebanyak dapat membantu mereka yang menghadapi masalah black screen pada windows 7. Selepas ini jangan lupa disable updates untuk win 7. Klu guna yang ori xpe... :)..

4 comments

Write comments
gba blossom
AUTHOR
11 March 2012 at 19:02 delete

nice blog..and sweet.. :)

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
8 June 2012 at 11:37 delete

Terima kasih. Tips ini sangat membantu

Reply
avatar
24 July 2012 at 06:29 delete

TAMBAHAN - Mengubah Windows 7 menjadi bahasa Melayu
Cek ke http://adf.ly/B4lCv

Reply
avatar