Safee Sali Bermain Untuk Cardiff City?

09:54 1 Comments A+ a-



Segala-galanya kini terserah kepada kudrat dan kemampuan penyerang negara, Mohd Safee Sali untuk membuktikan kemampuannya kepada pengurus Cardiff City, Malky Mackay. Kelab Indonesia yang diwakilinya, Pelita Jaya FC  sudah memberikan lampu hijau kepada pemain berusia 27 tahun itu untuk menjalani ujian percubaan (trial) bersama kelab Liga Divisyen Dua England terbabit selama dua minggu bermula semalam.


Perkhabaran gembira terbabit disahkan pengurus peribadinya, Zakaria Abd Rahim yang menjelaskan pelepasan amat dinantikan itu sudah diberikan pihak pengurusan PJFC dan surat pelepasan terbabit juga sudah dikeluarkan pagi semalam. “Persetujuan sudah dicapai antara kedua-dua pihak dan dia dijadualkan kembali ke Malaysia pada Ahad ini (tengahari) sebelum berangkat ke sana beberapa jam selepas itu,” katanya semalam.



Menurutnya, Mohd Safee akan tinggal di asrama pemain dan berpeluang menjalani latihan bersama-sama skuad utama kelab berpangkalan di Wales itu yang bersaing dalam Liga Kejuaraan. “Dia akan diberikan sehari dua sebelum memulakan ujian percubaan terbabit. Perkembangan dan kebolehannya akan dipantau menerusi ujian serta program yang disusun panel pemilihan sepanjang tempoh terbabit dan berkemungkinan besar turut mendapat peluang untuk beraksi dalam satu perlawanan persahabatan bagi membuktikan kebolehannya dalam aksi perlawanan sebenar. “Sekiranya berjaya memikat hati kelab terbabit, terpulanglah kepada budi bicara pihak Cardiff City untuk berunding dengan PJFC kerana dia masih mempunyai kontrak sehingga Januari 2012,” katanya.



Cardiff City bagaimanapun mungkin terpaksa membayar dengan harga mahal bagi mendapatkan khidmat penjaring terbanyak Piala AFF 2010 itu kerana dia antara pemain tonggak yang membantu PJFC mengelakkan diri daripada tersingkir ke liga bawahan, musim lalu. Khidmatnya jelas amat diperlukan apabila menjadi satu-satunya pemain import Pelita Jaya FC yang tidak digugurkan musim ini bagi menghadapi saingan musim baru Liga Super Indonesia (ISL) yang bermula 8 Oktober depan.

source: mymetro

1 comments:

Write comments
~ataicha~
AUTHOR
12 September 2011 at 18:47 delete

ada rezeki.. boleh la kita tengok pemain kita bermain dalam liga english... dapat bertapak ke liga english mungkin akan memberi satu sinar kepada bolasepak malaysia..

Reply
avatar