Buat Duit Dengan Nuffnang

00:38 2 Comments A+ a-



Tahukah anda, dengan hanya menulis blog, anda mampu menjana pendapatan sampingan. Dengan memasang iklan pada nuffnang, anda berpotensi untuk meperoleh pendapatan sampingan dan yang paling penting ianya adalah percuma dan tanpa sebarang kos pendaftaran.

Bagaimana pendapatan ini dijana?

1) Iklan kempen CPC (Cost Per Click)
Anda menjana pendapatan melalui bilangan klik iklan di blog anda.

2) Kempen CPUV (Cost Per Unique Visit)
Lebih dikenali sebagai "buffered earning" dikalangan blogger. Anda menjana pendapatan melalui bilangan pelawat ke blog anda.

 3) Kempen Blogbuster (video)
Kempen ini melalui jemputan sahaja. Anda perlu menghasilkan video berdurasi 10 saat mengikut tema yang ditetapkan penganjur. Anda menjana pendapatan melalui bilangan full view video tersebut di blog anda. Kempen blogbuster merupakan lubuk duit paling lumayan di nuffnang.


Berikut, merupakan pendapatan nuffnang buat kali yang ke dua melalui blog just call me raf. Walaupun x banyak, tapi bagi aku ia OK, sebab ianya pendapatan sampingan dan ianya PERCUMA! ALhamdulillah, harap2, dapat lagi lepas ni. Sambil menulis blog, sambil dapat duit... :)





Cek dari Nuffnang



Antara penyumbang terbanyak bagi pendapatan kali ini ialah melalui kempen CPUV, iklan dari INTI International University & Collegues. Popular jugak INTI ni, dulu ada kawan ex-student INTI yang sambung Master di Universiti Malaysia Pahang (UMP).

Oklah, kalau korang nak tau dengan lebih lanjut cara memantapkan lagi pendapatan dengan nuffnang, boleh baca blog UMI KASUM yang awesome ni. Dia antara blogger yang berjaya menjana pendapatan tinggi dengan nuffnang.

Ok lah, jumpa lagi! babai! 


2 comments

Write comments
Yumida Huda
AUTHOR
10 January 2015 at 01:26 delete

Tahniah dah pernah cashout nuff. Mmg sronok bila hobi berblogging kita diiringi pendapatan sampingan. Moga sukses berblog

Reply
avatar
Ummul Azkee
AUTHOR
9 March 2015 at 18:12 delete

good info..saya tak berapa tahu sebenarnye cpc ,cpuv..huhuhu..thanks.

Reply
avatar