Benarkah Mark Zuckerberg Masuk Islam?

07:15 1 Comments A+ a-

mark zuckerberg masuk islam, zuckerberg, fuckbook


"Mark Zuckerberg Convert to Islam".  Itulah status facebook yang popular pada hari ini. Sebenarnya aku juga ragu untuk menyebarkan berita gembira ini kerana bimbang ianya adalah rekaan semata-mata. Banyak reference tentang  pengislaman Mark Zuckerberg  menuju ke pautan  technob.com. Antara isi kandungannya berbunyi seperti ini,

This amazing and highly interesting piece of information just landed in. Unofficial sources claim that Facebook CEO Mark Zuckerberg has made the decision to convert to Islam, and will henceforth be known as Mark Abu-bakar. 


Mark Abu-bakar said:

I’ve been wanting to convert since a very long time. Yesterday, when we finally decided to shut down Facebook for 24 hours in October, i took some time out to think about what actually defines my life. I came to the conclusion that if there’s no Facebook, there’s no Mark Zuckerberg. That’s when it hit me. I was lucky that someone on Facebook had a web app for online conversion, so i went forward with it. Yes, its true. The app also posted a notification on my wall, you can check it out. May the lord be with you" 



Tetapi apa yang meragukan aku ialah posting entri tersebut bertarikh 1 April 2011. Dimana 1 April tersangat lah popular sebagai hari gurauan yang disambut oleh orang-orang kafir (April Fool)

Begitu juga dengan sumber yang mengatakan pengislaman Zuckerberg telah disiarkan di stesyen televisyen Al-jazeera, namun belum ade sumber rasmi dari laman web Al-jazeera yang mengatakan Zuckerberg memeluk Islam. 

Seharusnya berita ini disiasat terlebih dahulu begi memastikan keselamatan Umat Islam dilindungi. Ini adalah kerana, Facebook yang sememangnya dipandang sinis sebagai musuh ketat Umat Islam (Walaupun hampir semua umat Islam memiliki akaun FB)

Mungkin juga berita ini sengaja digembar-gemburkan untuk menarik minat umat Islam untuk lebih kerap menggunakan Facebook sebagai medium perantaraan. Sekaligus meninggikan risiko maklumat sulit  diceroboh.

Masih berbangkit isu-isu data peribadi pemilik akaun FB yang mudah digodam. Bayangkan jika maklumat-maklumat penting umat Islam digodam seperti kekuatan ketenteraan, lokasi penjanaan tenaga elektrik atau akaun kewangan sedikit-sebanyak akan meletakkan umat Islam berada di dalam keadaan panik dan sangat tidak selamat.

Nasihat saya agar kita lebih berhati-hati menggunakan facebook dan tidak mendedahkan maklumat peribadi seperti, nombor akaun bank dan no telefon di dalam facebook.

Sebenarnya suka jugak kalau Zuckerberg masuk Islam. Kalau benar, Alhamdulillah...  Yelah, bagus jugak, sekurang-kurangnyer dapat menyuntik ekonomi umat Islam yang sememangnya sedang lemah dan mundur ni...
Ok, saya sertakan sekali maklumat Mark Zuckerberg sebagai rujukan kita bersama. 

Born : Mark Elliot Zuckerberg
May 14, 1984 (age 27)[1]
White Plains, New York, U.S.

Residence: Palo Alto, California, U.S.[2]

Ethnicity: Jewish

Alma mater
Phillips Exeter Academy
Harvard University (dropped out)

Occupation:
CEO/President of Facebook
(24% shareholder in 2010)[3]

Known for:
Co-founding Facebook in 2004; becoming world's youngest billionaire as of 2008[4]

Net worth:
US$17.5 billion (2011)[5]


Relatives:
Randi, Donna and Arielle (sisters)


Awards:
TIME Person of the Year 2010

1 comments:

Write comments
Nova
AUTHOR
18 December 2011 at 01:49 delete

mana mungkin... hanya khabr angin...

Reply
avatar