Kertas Cadangan Projek Sarjana Muda

08:44 4 Comments A+ a-


Minggu depan, bermulalah episod penting bagi aku sebagai seorang mahasiswa apabila aku akan membentangkan proposal final project aku. Final Projek yang diberi nama "Development of a Single Switch Flyback Converter for Battery Charging Application" akan dipertaruhkan pada pembentangan itu nanti.

Objektif utama projek ini adalah untuk:

1. Improvement in efficiency and output voltage ripple based on previous study.
2. Reduce input current total harmonic distortion (THD)

Aku harap  dapat meyakinkan panel penilaian bagi meluluskan proposal aku tu nanti. (sebab kalau lulus  kena buat proposal baru). Sebenarnya nervous jugak aku nak present proposal tu, sebab aku akan dinilai oleh oleh 4 orang panel profesional. Mesti banyak soalan aku kene tembak punya.. dush, dush... Tetapi, sbg seorang bakal engineer aku kene cool.. (haha cool la sangat, padahal menggelabah jer). Antara tips yang diberikan oleh Supervisor Projek aku, klu tiba-tiba kita blur sampai tak dapat jawab soalan panel, Just say " Actually, your question will be study more detail in my next research"

Btw, thanx kat Supervisor Project aku, Cik Norainon Mohamed yang telah banyak memberi tunjuk ajar sepanjang menyiapkan  kertas cadangan. Tak lupa juga kepada rakan-rakan yang telah banyak berkongsi idea bernas dan tidak bernas.. wakaka..

Harap-harap, sesi presentation dapat berjalan dengan lancar. Kepada rakan-rakan yang lain, selamat berjaya di ucapkan. Moving forward Engineers!!!

4 comments

Write comments
amirah
AUTHOR
19 November 2011 at 05:19 delete

eh sama lah.saya pun kena bentang tesis projek akhir mggu depan.all the best for both of us

Reply
avatar
Rafhan
AUTHOR
19 November 2011 at 06:50 delete

mas: thnx 4 ur wish
amirah: gud Luck mira!!! lame tul x dgr criter org tg malim ni ek...

Reply
avatar
qucachahir
AUTHOR
26 December 2011 at 18:50 delete

macam mane projek awak?
diterima tak?

Reply
avatar